۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۳۵۳۶۴
آیت الله سبحانی:

دنیا معبر انسان برای سعادت ابدی است | دنیا را هدف زندگی قرار ندهیم

دنیا معبر انسان برای سعادت ابدی است | دنیا را هدف زندگی قرار ندهیم
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که دنیا را نباید هدف زندگی خود قرار دهیم، گفت: دنیا معبر انسان برای رسیدن به زندگی و سعادت ابدی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) گفت: حضرت رسول می فرماید خدا رحمت کند کسی را که از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا خواهد رفت.

وی افزود: مشکل بشر این است که توجه ندارد از کجا و برای چه آمده اند و به کجا خواهند رفت، انسان های مادی که با خدا آشنا نیستند در این موضوع جوابی برای گفتن ندارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان مادی به این موضوعات توجه ندارد، اظهار داشت: انسان مادی نمی داند که آیا دنیا هدف است یا خیر از این رو به اشتباه دنیا را هدف خود قرار می دهند اما تفکر الهی می گوید دنیا هیچگاه هدف نیست بلکه معبر انسان محسوب می شود.

وی ادامه داد: در تفکر مادی مبدأ وجود ندارد و دنیا هدف شمرده می شود در حالی که دنیا باید معبر انسان برای رسیدن به آخرت و زندگی ابدی باشد، انسان باید فکر کند که برای چه به دنیا آمده و در آخرت چه خواهد شد و آیا می تواند به سعادت برسد یا خیر.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انسان باید با اعمال صالح خود شکرگزار نعمت زندگی باشد، ابراز داشت: روزی همه اطرافیان انسان را ترک می کنند و او را تنها می گذارند از این رو باید به فکر روز تنهایی خود باشیم.

وی عنوان کرد: حضرت امام پنجشنبه ها در فیضیه درس اخلاق می فرمود که بازاری ها و طلبه ها حضور گسترده ای داشتند، امام در دروس اخلاق خود فرمود اگر کسی به 40 سالگی برسد عصا بر ندارد گناه کرده است، منظور از این جمله عصای احتیاط است چرا که بر اساس روایات تا 40 سالگی خدا می گذرد اما اگر از این سن گذشت تمام کارهای کوچک و بزرگ او نوشته می شود.

محمد قمین
ارسال نظرات